in

“Saya dah sediakan RM100k duit raya, Rasa nak bagi, saya bagi je tak kira usia tapi bersyarat” – Iqbal

Sebvt saja pas4l Aidilfitri, pasti ramai di kal4ngan kita, baik tua atau muda, tldak sabar untuk memberi dan mener!ma duit raya kerana ia merup4kan sa1ah satu pelengk4p ‘seri’ set!ap kali meny4mbut perayaan.

Iqbal buka rvang s0alan

Baru-baru ini, usah4wan kontr0versi, Ahmad Iqbal Zulkefli di1ihat membuka ruang per.soalan kpada peng!kut di laman Instagr4m mi1iknya untuk ber.tanya apa-apa sahaja kpada dirinya.

Iqbal Zulkefli sed!a duit raya RM100k

Apa y4ng menarik.nya, jejaka yang ber4sal dari Pasir Mas, Kelantan itu menj4wab s0alan sa1ah se0rang pengikut.nya, di mana dia meng!nginkan duit raya darlpada Iqbal.

Iqbal mended4hkan bahawa dia sudah menyedi4kan sebanyak RM100k duit raya pada tahun ini untuk diberi.kan pada musim perayaan Aidilfitri yang bak4l menje1ma tldak lama lagi.

“Tahun ni saya dah sedia.kan RM100k untuk duit raya.”katanya.

Saya bagi pada sesi4pa saja, tak kira usia

Je1as usahawan berusia 28 tahun itu, Iqbal mengat4kan dia akan memberikan duit raya kpada sesi4pa sahaja tanpa mengira usia sese0rang.

“Saya tldak kira usia, ka1au rasa nak bagi, saya bagi je.”uj4rnya lagi.

Tapi, ada sy4ratnya…

Pun begitu, pe1atun lagu Hujan itu member!tahu sesi4pa yang mahu duit raya darlpadanya per1u ber.jumpa secara ber.depan dan bukan.nya seperti Direct Message (DM) atau tr4nsaksi atas talian.

Ser!k bagi pinj4m duit

Pada masa y4ng sama, usahawan muda itu turut menj4wab beberapa soa1an yang diajvkan seperti meminj4m wang daripada.nya.

Teg4s Iqbal, dia tldak mahu memberi pinj4man wang kpada sesiapa sahaja diseb4bkan pengal4man lamp4u yang membuatkan dirinya berasa ser!k.

“Saya se1alu bagi orang pinj4m duit. Dalam 20 orang yang ber.hutang, cuma 3 orang yang bay4r. Ma1ah, saya pula yang dikat4kan mac4m-macam bila minta hut4ng. Minta maaf, saya sud4h serik,” katanya.

Difah4mkan, Iqbal bakal meny4mbut perayaan Aidilfitri di kampung halaman.nya, Kelantan.

Sumber: Instagram @ahmadiqbalzulkefli

Via omm

What do you think?

Written by admin

Leave a Reply

Your email address will not be published.

GIPHY App Key not set. Please check settings

    [Video] “St4ff biad4p, tak pr0fessional”- tiba-tiba ‘F1ight’ kena ‘Cancel’, Penumpang disuruh beli tiket baru?

    [Video] Kecoh terseb4r video did4kwa penasih4t agama raja da1am kel4b malam goy4ng kpala?