in

“Saya takde mem4Iukan p0lis, kenapa TV3 999 b0leh live” – Pegawai Wanita Buat ‘Live’ Ketika Serbuuan Didkwa Beri Penjelasan?

K0rang semua mesti tahu kan, baru-baru ini seorang pegawai p0lis wanita te1ah dikec4m tervk oleh netlzen se1epas dia membuat T1kT0k live ket!ka me1akukan serbuuan di pusat hlburan.

Live ter.sebut dikatakan te1ah mend4pat t0nt0nan lebih dari 1.2K 0rang bagaim4napun vldeo yang sempat dirak4mkan itu te1ah tu1ar dan membvatkan ramai netlzen mempers0alkan etika pekerjaannya seb4gai seorang pegawai p0lis. Lagi-lagi masa teng4h membuat tugasan.

Ek0ran ini, pegawai po0lis dari Jabatan Narkotik Bukit Aman dikatakan te1ah memberikan resp0nnya terh4dap kec4man orang ramai.

Penje1asan ter.sebut dimuat nalk oleh Facebook Kaki Viral Ter.kini yang te1ah k0ngsikan per.bualan didkwa dari Te1egram di mana pegawai wanita ini te1ah mengam bil masa untuk mnjawab beberapa pers0alan netlzen.

Da1am penje1asan ter.sebut, wanita ini meneg4skan yang dia tak bersa1ah serta turut membuat perb4ndingan rancangan TV seperti 999 yang turut menvnjukkan k1ip serbuan p0lis yang d!buat.

Saya tak bersa1ah. Kenapa TV3 999 bo1eh live masuk tv siaran langsung 1 dunia me1ihat sewaktu membuat ser.buan dan lain-lain.”

Tamb4hnya lagi, ket!ka live itu juga, dia tldak menyebut apa-apa yang bo1eh mema1ukan nama P0lis Diraja Malaysia.

Semasa live T1kT0k itu juga, saya tldak mem4lukan p0lis atau menge1uarkan kata-kata yang mema1ukan p0lis. Tiada.”

Tak cukup dengan itu, wanita ini didkwa turut meny4makan tind4kannya seperti Pengarah yang membuat sidang medla menunjukkan barang bukti d4dah dan lain-lain.

Mengapa p!hak JIPs tak mahu ambil tind4kan? Und4ng-und4ng hanya ter.pakai untuk bawahan sahaja?”

Sete.rusnya wanita ini menje1askan tujuan dia membuat live tersebut ada1ah untuk mempr0mosikan perniagaan kecil-keci1annya dan mahu mencari rezeki yang lebih untuk anak-anaknya.

Sumber: Lobakmerah

What do you think?

Written by My Gosip

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

GIPHY App Key not set. Please check settings

    [Video] Tqaa terpaksa pergi berubat, “Ada benda bergerak dalam perut, betul ser4m wei!”

    [VIDEO] “Allahu sayu lihat adik ni jual kerepek sampai tertidur di kaki lima ‘Starbucks’ “Org lain sibuk dengan persiapan raya lain pulak situasai adik ni, Semoga dimurahkan rezeki