in ,

[Video] Wanita terus berhijab selepas peluk Islam di ajar ucap syahadah oleh Ebit Lew

Pendakwah bebas terken4l, Ebit Lew atau nama seben4rnya Ebit Irawan Ibrahim Lew meluahkan rasa syukur apabila dia mengaj4r ucapan kalimah syahadah kepada se0rang wanita yang dikenali sebagai Paweena di hadap4nnya.

Menerusi hantar4n yang dimu4t naik oleh pendakwah yang berusia 39 tahun itu di lam4n Instagramnya, difahamkan Paweena tel4h berhubung dengan Ebit Lew di Facebook untuk bertanya s0alan mengenai Islam dengan lebih mendalam.

Sebaik sahaja seles4i mengucap dua kalimah syahadah, dia kemudi4nnya membawa Paweena mendaftarkan statusnya sebag4i agama Islam di Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan.

“Alhamdulillah baru bawa Miss Paweena memeluk Islam. Ucap syahadah dan terus daft4rkannya. Allah sayang Paweena. Tiadal4h yang lebih berharga di dalam hidup melebihi dapat dekat dengan Allah.

“Katanya inilah hari paling bahagia dalam hidupnya. Tidak pernah rasa begini.

“Dia berhubung melalui Facebook tanya soalan berkenaan Islam. Syukur pada Allah. Saya ajar syahadah dan Islam kemudian terus dafarkan di Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan. Semoga Allah bantu Paweena untuk terus belajar Islam,” katanya.

Susulan itu, menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen melu4hkan rasa sebak apabila melihat vide0 pendakwah terbabit yang telah berjaya menarik seseorang untuk memeluk agama islam.

Harap ada yang bantu untuk membimbing dia
Dalam pada itu, netizen berharap akan ada individu lain yang akan membantu membimbing Paweena untuk terus mengajar dan mengenal agama Islam dengan lebih mendalam.

Sumber: Instagram @Ebit Lew

What do you think?

Written by My Gosip

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

GIPHY App Key not set. Please check settings

    Penyanyi popular tarik balik lafaz talak 3, Isteri tetap terus failkan tuntutan berpisah

    PADAH! buat ‘pr0jek’ dal4m kereta myvi pasang4n kekasih kant0i, ditahan polis