in ,

Sanggup Bela 30 Ek0r Kucing Jalanan, Walau Hanya Mengambil Upah Pot0ng Rumput Buat Ramai Sebak

Mungkin h4nya secebis kisah masyar4kat, tetapi memb4wa makna dan pengaj4ran yang boleh diambil. Biarpun hidup dalam serba kekurangan, keb4ikan dan sifat murni yang dimiliki oleh seorang lelaki dalam memberi makan kep4da kucing jalanan seharusnya diberikan pujian.

Menerusi perk0ngsian oleh Facebook Jah Awg Kenit, lelaki berkenaan yang meng4mbil upah memot0ng rumput dengan berjal4n kaki menghampiri mereka untuk meminta pertol0ngan kerana tidak dapat masuk ke sebuah pasaraya untuk membeli stok makanan kucing. Ini disebabkan kerana dia tidak mempunyai telefon bimbit untuk mengimbas kod MySejahtera.

Atas kebaikan lelaki itu selama ini dalam memberi makanan kepada kucing jalanan sebanyak 30 ekor, dia ditaw4rkan bantuan untuk mengambil stok makanan secara percuma di situ tanpa perlu membelinya lagi selepas ini.

Jalan kaki ambik upah potong rumput dari satu taman ke satu taman.. Lalu depan pasar kami, dia tunjukkan plastik kecil makanan kucing..

Dia cakap dia tak dapat masuk pasaraya belikan stok baru makanan kucingnya yang berjumlah 30 ekor keseluruhannya disebabkan dia tak ada handphone.. Dia tak boleh scan MySejahtera.

Sanggup Berk0rban Membela 30 Ek0r Kucing Jalanan, Walau Hanya Mengambil Upah Pot0ng Rumput

Mungkin hanya secebis kisah masyar4kat, tetapi membawa makna dan pengajaran yang boleh diambil. Biarpun hidup dalam serba kekur4ngan, kebaikan dan sifat murni yang dimiliki oleh seorang lelaki dalam memberi makan kepada kucing jalanan seharusnya diberikan pujian.

Menerusi perkongsian oleh Facebook Jah Awg Kenit, lelaki berkenaan yang meng4mbil upah memotong rumput dengan berjalan kaki menghampiri mereka untuk meminta pertolongan kerana tidak dapat masuk ke sebuah pasaraya untuk membeli st0k makanan kucing. Ini diseb4bkan kerana dia tidak mempunyai telefon bimbit untuk mengimbas kod MySejahtera.

Atas kebaikan lelaki itu selama ini dalam memberi makanan kepada kucing jal4nan sebanyak 30 ekor, dia ditawarkan bantuan untuk mengambil stok makanan secara percuma di situ tanpa perlu membelinya lagi selepas ini.

Jalan kaki ambik upah pot0ng rumput dari satu taman ke satu taman.. Lalu depan pasar kami, dia tunjukkan plastik kecil makanan kucing..

Dia cakap dia tak dapat masuk pasaraya belikan stok baru makanan kucingnya yang berjumlah 30 ekor keseluruhannya disebabkan dia tak ada handphone.. Dia tak boleh scan MySejahtera.

Takpe.. saya bagitau dia mulai esok stok makanan kucing ambil je kat sini. Secara tak langsung Darul Jariyah beri dia tugasan tetap bagi makan juga sediakan air minuman pada kucing-kucing gelandangan..

Terus berdoa panjang dia. Rezeki dia dapat berkhidmat dengan bin4tang kesayangan Nabi kita. Aku pun tak mampu buat mcm apa yang dia buat sek4rang ni… ianya sebuah tanggungjawab yang sangat-sangat besar.

Sumber: FB Jah Awg Kenit via siakapkeli

What do you think?

Written by admin

Leave a Reply

Your email address will not be published.

GIPHY App Key not set. Please check settings

    [Video] Rider Fo0dpanda Minta izin tumpang solat di rumah,Gadis akui jatuh hati dengan rider terus ‘Cair’

    [Video] Masih Ingat Anda Dengan Adik Haziq Tom Tom Bak? Wajah Terkini Adik Haziq, “Dah Besar Dah Dia Segak…”